Извештај са заједничког састанка Тима за ПЗЗ СЛФС и Тима за СиТЗЗ СЛФС од дана 24. августа 2018. године.

Извештај са заједничког састанка Тима за ПЗЗ СЛФС и Тима за СиТЗЗ СЛФС од дана 24. августа 2018. године.

Извештај са заједничког састанка Тима за ПЗЗ СЛФС и Тима за СиТЗЗ СЛФС од дана 24. августа 2018. године.

Поштовани чланови Синдиката лекара и фармацеута Србије и  остале колеге,

Обавештавамо вас да је 24. августа 2018. године у просторијама Републичке организације Синдиката лекара и фармацеута Србије (у даљем тексту: СЛФС) у Београду одржан хитан састанак чланова Тима за примарну здравствену заштиту СЛФС и чланова Тима за Секундарну  и терцијарну здравствену заштиту СЛФС, на коме се расправљало о Предлогу вредновања и разврставања радних места у платне групе и платне разреде.

Учесници састанка су исказали велико незадовољство из следећих разлога:

1. Радну групу која је вршила разврставање запослених у здравству, а коју је формирао Министар здравља Републике Србије, сачињавају већином представници Министарства здравља Републике Србије и запослени у КЦС Београд (терцијарни ново здравствене заштите). У саставу овог тела нема представника примарног нивоа здравствене заштите (изабраних доктора), нити представника секундарног нивоа здравствене заштите (доктори запослени у општим болницама). Нико од чланова радне групе није представник запослених у унутрашњости, што сматрамо недопустивим јер највећи број запослених здравствених радника управо ради у здравственим установама у унутрашњости (на примарном и секундарном нивоу здравствене заштите).

2. Методологија којом се одређивао број поеана на основу којих су се радна места сврставала у платне групе и платне разреде је врло неповољна за сва извршилачка радна места, док иста фаворизује искључиво руководећа радна места.
Учесници састанка су приметили да се овом методологијом такође  фаворизују немедицински радници, који по каталогу радних места могу бити директори здравствених установа, у ком случају би директор здравствене установе (правник, економиста) имао и 50% већу плату од најстручнијег извршилачког радног места (доктор субспецијалиста).

3. Уочено је да ће оваквим разврставањем радних места у платне групе и платне разреде доћи до неравноправне расподеле планираних буџетских средстава за увећање плата у јавном сектору, јер једини који ће имати значајно увећање су руководиоци (директори, помоћници директора, заменици директора …).

4. Поставља се питање зашто су сви запослени разврстани у права три платна разреда у платним групама. Нејасно је зашто нико није у колонама за платне разреде од 4. до 9. Такође се поставља питање да ли ће сви запослени у јавном сектору бити разврстани управо у наведене разреде (распон коефицијената од 1,11 до 8,35) или се планира касније повећавање коефицијената што би оне запослене који су сада смештени у неку платну групу и разред довело у неповољан положај. Бојазан да ће се појавити радна места са коефицијентима већим од 8,35 је врло основана јер у овом моменту није познато место у платним групама и разредима, нити коефицијент за велики број запослених у јавном сектору, нити се тачно зна када је планирано њихово разврставање у платне групе и платне разреде (запослени у полицији, војсци, правосуђу, државни службеници, функционери, запослени у  јавним агенцијама и заводима).

У овом моменту је немогуће поредити се, осим ако сте запослени у  здравству, просвети, култури, социјалној заштити, спорту, туризму или службеник или намештеник у организацијама локалне самоуправе. А управо су ту и до сада ПЛАТЕ БИЛЕ ДАЛЕКО МАЊЕ НЕГО ШТО СУ ПЛАТЕ ОНИХ КОЈИ ЋЕ НАКНАДНО БИТИ РАЗВРСТАНИ У ПЛАТНЕ ГРУПЕ И ПЛАТНЕ РАЗРЕДЕ !!!!
Поставља се питање да ли је БИЛО ГДЕ УРАЂЕНО СЕЛЕКТИВНО УВОЂЕЊЕ ПЛАТНИХ РАЗРЕДА?!

5. Нејасан је и планирани однос плата. Да ли однос коефицијената 1.8 значи и да ће однос плата бити у распону од 1:8. Ако не, поставља се питање какав је однос међу платама планиран! Није познато ни колика је планирана основица по којој би се могла израчунати плата. Ако су најједноставнији послови разврстани у I платни разред I платне групе, то би требало да значи да конкретно та плата треба да буде једнака минималној заради, онда би логично било да основица буде једнака коефицијенту 1, односно минималној заради. У супротном платни разреди губе смисао !!!

ЗАКЉУЧАК:

 

1. СЛФС ЋЕ ЗАХТЕВАТИ ОДЛАГАЊЕ ПРИМЕНЕ ПЛАТНИХ РАЗРЕДА СВЕ ДОК СЕ НЕ СТВОРЕ  РЕАЛНИ УСЛОВИ ЗА ТО, ОДНОСНО РАЗВРСТАВАЊЕ СВИХ ЗАПОСЛЕНИХ У ЈАВНОМ СЕКТОРУ У ПЛАТНЕ ГРУПЕ И ПЛАТНЕ РАЗРЕДЕ, ТРАНСПАРЕНТНО, ДА БИ СЕ СВИ ЗАПОСЛЕНИ У ЈАВНОМ СЕКТОРУ МОГЛИ МЕЂУСОБНО УПОРЕДИТИ !

2. ДА СЕ ДОПИС СА СТАВОМ СЛФС ДОСТАВИ НАДЛЕЖНИМ ИНСТИТУЦИЈАМА, КОМОРАМА ЗДРАВСТВЕНИХ РАДНИКА И ДРУГИМ СИНДИКАТИМА.

3. ДА СЕ НА СЕДНИЦИ ГЛАВНОГ ОДБОРА СЛФС ОДЛУЧИ КОЈЕ ЋЕ МЕРЕ СИНДИКАТ ПРЕДУЗЕТИ У ЦИЉУ СПРЕЧАВАЊА ПРИМЕНЕ ЗАКОНА, КОЈИ ПОЛОЖАЈ ЛЕКАРА, КОЈИ СУ ДЕЦЕНИЈАМА УНАЗАД БИЛИ ЧУВАРИ СОЦИЈАЛНОГ МИРА, ДОВОДИ У ЈОШ НЕПОВОЉНИЈИ ПОЛОЖАЈ!

У Београду, 26.08.2018. године.
         
Потпредседнице СЛФС
др Славица Софронић
др Јадранка Врањеш Боснић
 

Повезане вести

logo
СИНДИКАТ ЛЕКАРА И ФАРМАЦЕУТА СРБИЈЕ
Београд, Маглајска бр. 32/8
тел: 066/875 37 03 и 011/266 51 71

Е-пошта: sindikatlfs@gmail.com | сајт: www.sindikatlfs.rs

Архива

Назад на врх странице

error: Sadržaj je zaštićen!