Протестно писмо председнику Владе Србије

Протестно писмо председнику Владе Србије

Протестно писмо председнику Владе Србије

По одлуци Главног одбора СЛФС са седнице одржане 05.02.2016. године упућено је протестно писмо председнику Владе Републике Србије:
Предмет:  Протест због неуважавања струковних синдиката
Поштовани,
Обраћам Вам се као председник Синдиката лекара и фармацеута Србије, једног од четири репрезентативна синдиката запослених у здравству, и председник кључног струковног синдиката у здравству.
Синдиката чији значај и заинтересованост за процес усвајања Закона о систему плата у јавном сектору, сигурно да није споран ни Вама нити било коме другом у земљи.
Међутим, ми као доктори, носиоци посла и здравственог система у целини, нисмо позвани ни на разговор и преговоре са Вама. Ускраћени смо за прилику за изражавање својих ставова и за Ваше уважавање не наших захтева, већ самог нашег постојања и значаја за ово друштво и државу.
Ми смо струковно синдикално удружење са јасним циљевима, и крајње конструктивним предлозима како за побољшање материјалног и професионалног положаја лекара и фармацеута тако и за функционисање целокупног здравственог система чију смо добробит и опстанак претходних 10 година ставили испред своје личне добробити, и уверени смо да је било од пресудне важности да нас уважите и саслушате.
Како смо занемарени, и неуважени, а крајње незадовољни нацртом Закона присиљени смо да прибегнемо свим синдикалним средствима борбе укључујући и штрајк.
Обавештавамо Вас да је на седници Главног одбора Синдиката лекара и фармацеута Србије дана 05.02.2016. године потврђена одлука о ступању у штрајк донета дана 04.12.2015. године уколико Закон о систему плата у јавном сектору буде донесен у нама презентованом облику.
Наши основни приговори у вези са Законом о систему плата запослених у јавном сектору су следећи:
 1. Пре свега, оваквим законом није испуњен ни сам циљ улажења у процес уређења система плата у јавном сектору јер се одредбе овог закона не односе на запослене у јавним предузећима и привредним друштвима које је такође основала Република Србија, аутономна покрајина и јединица локалне самоуправе.
 2. Није нам јасно, како се, и којом методологијом одредила матрица коефицијената у платним групама и платним разредима. Инсистирамо да се бодовање и вредновање послова изврши тако што ће се сваки од наведених критеријума квантитативно изразити, а онда збир тих вредности представљати комплетну вредност за прецизно сврставање у платну групу и платни разред.
 3. Обзиром да је један од наведених критеријумима за вредновање послова компетентност (стручна спрема) налазимо да је неприхватљиво да се у Закону помиње само „најмање 240 ЕСПБ бодова, чиме се дезивуише образовни систем у Србији, као и Правилник о Листи стручних, академских и научних назива јер се не уважавају и не препознају професије са 360, 420 и 480 ЕСП бодова.
Ради сe о једном од шест критеријума и сматрамо да је апсолутно неопходно признати године школовања које неко мора да има да би могао да лечи.
 4. Овим законом поново је настављено непоштовање Закона о раду, и одредбе члана 118 по коме запослени има право на накнаду трошкова: за исхрану у току рада, ако послодавац ово право није обезбедио на други начин, као и за регрес за коришћење годишњег одмора. Апсолутно је недопустиво и незаконито да буде урачунато у коефицијент.
 5. Сматрамо да је недопустиво да наша Уставом и законима гарантована права и права грађана буду условљена буџетском дисциплином, односно недисциплином. Ми не знамо ко ће и како убудуће располагати средствима из буџета Републике Србије и не можемо да будемо жртве неадекватног или ненаменског трошења средстава из буџета, тако да, сва наша права из овог Закона могу да буду дерогирана применом члана 37 из нацрта Закона о систему плата у јавном сектору.
Убеђени смо да се у цео процес рационализације и уређења јавних финансија пошло обрнутим редоследом, и да нису испоштована ни основна начела процеса набројана у Закону о начину одређивања максималног броја запослених у јавном сектору као што су:
› начело одговорног фискалног управљања;
› начело рационалности – кроз успостављања економичне организационе структуре;
› начело функционалности;
› начело ефикасности;
Kоја су требала да осигурају успешност целог поступка, бољи и уређенији систем који је у интересу свих нас.
Молимо Вас да уважите наше примедбе и спречите усвајање Закона о систему плата у јавном сектору према предоченом нацрту. Као и да период до формирања нове Владе искористимо за конструктивну сарадњу кроз коју ћемо доћи до Закона и резултата прихватљивих како за синдикате тако и за државу.
Београд  05.02.2016. године
С поштовањем,
Председник
Синдиката лекара и фармацеута Србије
Др Раде Панић
спец. aнестезије и реаниматологије
Допис можете преузети на линку испод:

word4Допис председнику Владе-СЛФС

 

 

Повезане вести

logo
СИНДИКАТ ЛЕКАРА И ФАРМАЦЕУТА СРБИЈЕ
Београд, Маглајска бр. 32/8
тел: 066/875 37 03 и 011/266 51 71

Е-пошта: sindikatlfs@gmail.com | сајт: www.sindikatlfs.rs

Архива

Назад на врх странице

error: Sadržaj je zaštićen!